עורך דין לקניין רוחני היה חוסך כאן הרבה

על הפסטה האיטלקית והשכנה למדף – גניבת מותג

על גניבת מותג, תחרות מסחרית, סימני מסחר והטעיית צרכנים

פסטה יכולה ללבוש הרבה צורות, אך גם האריזות שלהן. אבל כאשר שני מוצרים דומים ניצבים זה לצד זה בסופר, הדמיון הרב בין האריזות של הפסטה יכול להיות "אינדיקציה" לרכישת מוניטין של המוצר הותיק יותר ועל ניסיונה של המתחרה להידמות לה.

בשוק רווי תחרות, משווקים מקומיים מנסים להוזיל את עלויות המוצרים ולמכור לנו מוצרים באריזה מקומית – שהיא זולה יותר. אבל איך גורמים לנו לקנות את המוצר המקומי? במקרה הבא, רשת קמעונאית גדולה, רמי לוי שיווק השקמה, החליטה לארוז את מוזרי הפסטה שלה באופן דומה לאלו המיובאים.

כדי להגדיל את הבלבול, ומאחר ובידי הסופרמרקט האפשרות לבחור איפה להציב כל מוצר ומוצר, המוצר המקומי, באריזה הדומה להפליא לזו המיובאת, הוצבה ממש בסמוך למוצר היבוא.

כך היה כאשר רמי לוי הוציאה אריזות פסטה ורטבים הדומים למוצרי פסטה בריליה (Barilla).

הקונה התמים לא יודע להבחין בקלות בין המוצרים, וכך התעורר חשש להטעיית הציבור וניסיון של רשת רמי לוי להידמות למתחרה שלה.
וכשרוצים להידמות למתחרה ובוחרים בצבעים דומים, במבנה מוצר וגודל דומים של האריזות, הטוב הזה לא יכול להימשך לנצח.

בהחלטת בית המשפט העליון מיום 22.4.2018 נקבע בצו כי רמי לוי יכולה להמשיך לשווק את מוצריה ובתנאי ותעשה זאת באדרת אחרת. והיא גם נאלצה לשלם 40,000 ₪ הוצאות משפט על הליך ביניים זה – וכל זאת עוד לפני שהתברר ההליך כולו ונזקיה של Barilla.
שופט: נעם סולברג.
ב"כ Barilla: עו"ד ד"ר שלמה כהן; עו"ד שי ישראל; עו"ד חוסני זועבי
ב"כ רמי לוי ואח': עו"ד ד"ר גלעד וקסלמן; עו"ד אוריאל מוזס; עו"ד אדי לבדנסקי

לפני שאתם אורזים, ממתגים, בוחרים שם למוצר, תתקשרו, תתיעצו – זה יכול לחסוך לכם

זיו אנג'ל, עו"ד לסימן מסחרי, עורך דין לקניין רוחני

לקריאה נוספת ראו כאן.

אהבת? שתף את הפוסט!

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on print
Share on email

© כל הזכויות שמורות לזיו אנג'ל.
אין באמור לעיל להחליף ייעוץ משפטי ספציפי   |   הדברים האמורים נכונים נכון למועד פרסומם.

© כל הזכויות שמורות לזיו אנג'ל.
אין באמור לעיל להחליף ייעוץ משפטי ספציפי.
הדברים האמורים נכונים נכון למועד פרסומם.