משרד עורכי דין אנג׳ל, זיו אנג׳ל עורך דין, עורך דין זיו אנג׳ל, משרד עורכי דין בתל אביב, קניין רוחני בתל אביב, עורך דין לקניין רוחני, עורך דין לזכויות יוצרים, עורך דין לדיני אנטרנט, עורך דין למשפט מסחרי, עורך דין למעמד אישי, עורך דין זכויות יוצרים בתל אביב

תקנון לאתר אינטרנט – רק באמצעות עורך דין לדיני אינטרנט

תקנון לאתר אינטרנט – ההסכם של האתר למול הגולשים

אתרי אינטרנט לעסקים קטנים זה כבר ממזמן לא מותרות. אתם פשוט חייבים לעצמכם כזה כדי שיכירו אתכם, כדי להציג את השירות או התוצרת שלכם, וכדי שהלקוחות שלכם יהנו מהידע שאתם מספקים להם. אלא שאתר אינטרנט טומן בחובו סיכונים לא מעטים ביחס של בעל האתר למול הגולש. (מאמר מאת עורך דין לדיני אינטרנט).

וכך נולד לו התקנון.

אבל תקנון חייב להיות מותאם לעסק שלכם ולשירות או המוצר שאתם מוכרים.

כל גולש הוא לקוח

למעשה, כל אדם שנכנס וגולש באתר שלכם הוא לקוח שלכם וקשור עמכם בהסכם. לכן, אם האתר שלכם לא מותאם לקטינים, צריך להתאים את האתר כך שלא כל אחד יכול להיכנס אליו, ואותו הדבר אם האתר שלכם מוכר אלכוהול או שירותים אחרים. וכמובן, צריך להבין כי בין הגולשים ברשת ישנם גם בעלי מוגבלויות, מבוגרים וצעירים ודוברי מגוון שפות.

התקנון למעשה חל על כל הגולשים באתר שלכם, גם אם הם לא רכשו מכם דבר.

ועליכם לזכור, אתרי אינטרנט היום מכילים לא מעט פעילות שאינה ברורה לעין – איסוף נתונים מהגולשים, סטטיסטיקות, פרסום מותאם ועוד. התקנון, ולידו מדיניות הפרטיות, נועדו להבהיר לגולש מה הם תנאיי הגלישה אצלכם באתר.

איך עורכים תקנון

בבסיס התקנון נדרשת הבנה של מגוון הפעילות שיש או שתהיה אצלכם באתר, ואיך היא משתלבת עם פעילות העסק שלכם. בנוסף, נדרש ניתוח מפורט של קהל הלקוחות שלכם, הסיכונים המשפטיים והעסקיים הכרוכים במתן השירות ללקוחות באמצעות האתר והבנה של משפך השיווק שלכם ותזרים המכירה עד להגעת המוצר או השירות ללקוח.

רק אחרי עריכת ניתוח מפורט של העסק שלכם והאתר, וכמובן תוך שיקלול כלל הוראות החוק, התקנון והסיכונים המשפטיים הכרוכים בהפעלת האתר ניתן להתחיל ולנסח את התקנון.

חוקים ותקנות מחייבים תקנון מפורט

יש לציין כי החוקים והתקנות השונים לא מספיקים תמיד לעמוד בקצב השינויים הטכנולוגי.

אכן, חוק המחשבים נמצא כאן כבר מספר עשורים, אבל דיני הצרכנות, חוקי התקשורת, חוקים להגנת הפרטיות, דיני נגישות אתרים, זכויות יוצרים, תובענות יצוגיות ודינים נוספים משתנים ללא הרף.

רק בקיאות והבנה בדינים השונים מאפשרים עריכה של תקנון אשר ישמש אתכם אם תעמדו בפני סכסוך עם לקוח או גולש.

דיני הפרטיות מחייבים התייחסות נפרדת

בשנים האחרונות יש מודעות הולכת וגוברת להגנה על הפרטיות של הגולשים באינטרנט. חלק מהרגולציה הזו מחייבת רישום של מאגרי מידע, מינוי ממונה על הגנת פרטיות בארגונים שונים ופרטים נוספים החייבים להיות מותאמים לדינים.

ואם מדובר באתר המיועד לשוק האמריקאי או האירופאי, ישנן התאמות נוספות שצריך להביא בחשבון.

ברשומה זו לא נרחיב על מדיניות הפרטיות, אבל נדגיש כי חלק זה בתקנון הוא משמעותי מאוד לדקדק בו ולבחון בפירוט מה הם הסיכונים אשר צריך להתכונן להם ולערוך מדיניות לטיפול בהם. מדיניות זו נדרשת להיות באתר שלכם וכוללת, בין השאר, טיפול בהסרת מידע שנאסף על הגולשים, ידוע גם כ"זכות להישכח", יידוע הגולש על המידע הנאסף עליו ועוד.

עורך דין לדיני אינטרנט יתאים לכם אישית את התקנון

לא ניתן להקל ראש בתקנון של האתר שלכם. זה ההסכם שלכם למול הגולשים ובטח למול לקוחות אשר מבצעים פעולות באמצעות האתר שלכם.

עורך דין לדיני אינטרנט יכול לבצע עבורכם התאמה מלאה של התקנון ומדיניות הפרטיות לצרכים שלכם.

למשרד עורכי דין זיו אנג'ל ניסיון רב מאוד בעריכת תקנונים וגיבוש מדיניות פרטיות לאתר אינטרנט, חנויות מקוונות, ייעוץ לבלוגים ועוד.

__________________

אין באמור ברשומה זו להוות תחליף לייעוץ משפטי ספציפי.

אהבת? שתף את הפוסט!

© כל הזכויות שמורות לזיו אנג'ל.
אין באמור לעיל להחליף ייעוץ משפטי ספציפי   |   הדברים האמורים נכונים נכון למועד פרסומם.

© כל הזכויות שמורות לזיו אנג'ל.
אין באמור לעיל להחליף ייעוץ משפטי ספציפי.
הדברים האמורים נכונים נכון למועד פרסומם.