20200103_140152

דיני הפרטיות וזכותם של מאושפזים בבית החולים

איך הייתם מגיבים אם הייתם מגלים שלקחו פרטים שלכם מבית החולים ללא רשותכם ומכרו אותם כדי לשדל אתכם לרכוש שירותים משפטיים? אותי זה מכעיס מאוד!.

תכף נספר כיצד הועברו פרטים של חולים מבתי החולים לחברות שמתעסקות בסיעוד ושירותי רפואה פרטיים, אבל לפני כן נזכיר, הזכות שלכם ושל מאושפזים לפרטיות מעוגנת בחוק הגנת הפרטיות והיא חלק מהזכות של כל אדם לצנעת הפרט.

מסחר בפרטים אישיים של חולים

היום נתקלתי בפסק דין שניתן בפרשה בה לנאשמים הייתה שיטה – הם נעזרו באנשים מתוך בתי החולים שצילמו והעבירו את הפרטים שנמצאים על המדבקות שמונפקות לחולים בבית החולים. את הצילומים הם העבירו, חלקם תמורת תשלום, לידי מספר חברות שהשתמשו במידע הזה כדי לצור קשר ישיר לאותם חולים ולהציע להם שירותים רפואיים פרטיים.

למעשה, כאשר חולה מגיע במצוקה לבית החולים מאחר וגופו בגד בו. ואותן חברות, באמצעות אנשים שונים, ניצלו את המצוקה הזו כדי להציע שירותים רפואיים – שירותים שיתכן ואותם חולים אינם צריכים אותם בכלל. .

בתי החולים למדו את הלקח

אם יצא לכם לבקר לאחרונה בבית חולים, תגלו שבתי החולים למדו מהר את הבעתיות בכך שהפרטים של כל חול הוחולה זמינים לכל אדם שעובר ליד מיטת החולה. כיום, במקום פרטים מופיע ברקוד, ורק שימוש בברקוד ובמסוף המאובטח, מאפשר לצוות הרפואי גישה לפרטים האישיים של החולה.

העונשים – ספק אם מרתיעים

אני לא מתעסק בדין הפלילי אלא בפן האזרחי של דיני הפרטיות, אבל נראה לי שהענישה שניתנה כאן לא יכולה לבטא את הנזק וחוסר האונים של החולים. כרגע, בפרשה הזו, ישנם רק שני נאשמים שהודו והורשעו – האחד קיבל עונשי מאסר קצרים, אותם ירצה בעבודות שירות וקנס של 40,000 ש"ח והשניה לא תורשע ורק תבצע עבודות שירות.

לשם הפרופורציה, הנאשמים העבירו פרטים אישיים של כ-2,000 מטופלים שונים לחברות שונות – כאשר לכל אחד מהאנשים שפרטיהם הועברו זכות לפיצוי ללא הוכחת נזק של עד 50,000 ש"ח ואפילו עד 100,000 ש"ח. והחברות שאספו את המידע? הן שילמו קנסות לטובת המדינה בסכומים של 400,000 ש"ח, 150,000 ש"ח, 35,000 ש"ח.

שתי חברות מעורבות לא הוענשו בכל סנקציה.

_______________

פגעו לכם בפרטיות? אספו עליכם מידע אישית ופרטי ללא רשותכם? יש לכם מה לעשות עם זה ואת זכאים לפיצויים של עד 50,000 או 100,000 ש"ח לפי הנסיבות. ו

כן, זה מסוג המקרים שאם לא תפעלו באופן אזרחי, התופעה לא תעלם.

תפ (חי') 57001-09-17 מדינת ישראל נ' פריד אבו נאג'י [מאגר נבו, 4.2.2020, הש' ד"ר זאיד פלאח)

אין באמור ברשומה זו להוות תחליף לייעוץ משפטי ספציפי.

אהבת? שתף את הפוסט!

© כל הזכויות שמורות לזיו אנג'ל.
אין באמור לעיל להחליף ייעוץ משפטי ספציפי   |   הדברים האמורים נכונים נכון למועד פרסומם.

© כל הזכויות שמורות לזיו אנג'ל.
אין באמור לעיל להחליף ייעוץ משפטי ספציפי.
הדברים האמורים נכונים נכון למועד פרסומם.