משרד עורכי דין אנג׳ל, זיו אנג׳ל עורך דין, עורך דין זיו אנג׳ל, משרד עורכי דין בתל אביב, קניין רוחני בתל אביב, עורך דין לקניין רוחני, עורך דין לזכויות יוצרים, עורך דין לדיני אנטרנט, עורך דין למשפט מסחרי, עורך דין למעמד אישי, עורך דין זכויות יוצרים בתל אביב

השבחה של נכסים דיגיטליים – רק באמצעות עו"ד לקניין רוחני

נכסים דיגיטליים יכולים להיות נכס מניב

מה שפעם לא יכול היה לבוא בחשבון, היום הוא הופך למקור הכנסה מפתיע למי שמחזיק אותו. זה יכול להיות אתר אינטנרט מצליח, בלוג, ערוץ יוטיוב, משתמש אינסטגרם או טיק-טוק, קבוצה או דף פייסבוק ועוד ועוד. אבל איך מתרגמים את הנכס הדיגיטלי לכסף? ואיך גורמים לנכסים האלו להיות ליציבים ומניבים לאורך זמן?

וכמובן, האם זה חוקי ועומד בתנאי השימוש של הפלטפורמות השונות?

סיפורי הצלחה מסתננים להם ברשת: משתמשי אינסטגרם אשר מתפרנסים כפרזנטורים של מותגי אופנה שונים, קבוצות פייסבוק נמכרות ומניבות הכנסות נאות ממכירת שטחי פרסום, בלוגים שהפכו להיות אתרי דעה או מכירות ועוד ועוד.

ואתם בדרך. מצליחים להגדיל את מספר העוקבים, מספר הקוראים והצופים. אפילו יש לכם מתעניינים. אבל איך דואגים שהנכס הזה יהיה יציב?

קניין רוחני זה שם המשחק

מאחר והנכסים הדיגיטליים חיים בעולם וירטואלי, יש קושי לקבוע את ערכם. הם גם אינם יציבים ולעיתים נתונים לתנאי שימוש ונהלים אשר אינם תמיד בשליטתו של בעליו.

וגם שאלת הבעלות מורכבת: האם כל המנהלים של קבוצת פייסובק הם בעליה? אולי בעליה הוא בכלל.. פייסבוק.
ומה קורה אם פתאום הפלטפורמה "סוגרת לך את העסק", מבטלת את היוזר או חוסמת אותו?

____________

בדיוק בשביל זה בחרתי לכתוב לכם. אני מסייע מדי פעם במכירה של נכסים דיגיטליים, מייעץ באופן קבוע לקבוצות פייסבוק שונות ומכיר היטב את תנאיי השימוש השונים של הפלטפורמות ברשתות החברתיות. והחשש שלכם מוצדק.

ובטח אם אתם הקונים או המתעניינים ברכישה של קניין כזה.

קניין רוחני הוא זה אשר יכול לחזק את הנכס הדיגיטלי שלכם, ובשילוב עם מספר פלטפורמות ושליטה בהם, תוכלו לייצב את הנכס שלכם ולהגדיל את ערכו.

מוניטין ושם

תחשבו רגע מדוע המשתמש שלכם או הפעילות שלכם ברשת מושכת עוקבים ומעניינת. ואיך אנשים וחברות שומעות עליכם. זה הרי לא רק "כמות עוקבים" וכמו לייקים. זה מוניטין ומה שאתם משדרים. ואת זה, גברותיי ורבותיי, אפשר לקבע כקניין.

שמות מסחר

שם מסחרי הוא קניין רוחני אותו ניתן לרשום אצל "רשם סימני המסחר". רישום סימן כזה נותן לבעל שם המסחר מונופול בשם אותו הוא רשם. באמצעות סימני מסחר מצליחים בעליהם לגרום לזהות של העסק, השירות או המוצר עימם.

הרי אני לא צריך לספר לכם מה מוכרת החברה שהסימן שלה הוא תפוח נגוס, נכון?

רישום סימן מסחר גם מספק לכם יתרון גדול – הסימן שייך לכם ויכול לחיות לנצח כל זמן שהרישום תקף ואתם עושים בו שימוש. ניתן גם לרשום את הסימן במדינות שונות ולמתג מוצרים שונים עימו.

אבל זה לא הכלי היחידי שיש לכם למקסם את הנכסים הדיגיטליים שלכם.

יצירה ותוכן מקורי

אם אתם מחזיקים עוקבים רבים, כנראה שיש לכם תוכן טוב ומעניין. כנראה שהוא גם מקורי. אבל אתם חייבים לשמור על המקוריות שלו, לוודא שהתוכן לא מועתק ולא מנוצל לרעה.

וכן, דיני זכויות היוצרים מגינים עליכם. מגינים עליכם מפני העתקה וגניבה של התוכן שלכם ואף מאפשרת לכם לקבל צווים האוסרים על אחרים להעתיק אתכם ואף לקבל פיצויים ללא הוכחת נזק עד 100,000 ש"ח בגין הפרה של הזכות שלכם.

עיצובים רשומים

גם עיצובים ניתנים לרישום. זה יכול להיות העיצוב של המוצר שלכם, או העיצוב של אובייקטים מסויימים שיש לכם באתר. לדוגמא, עיצוב מסך הכניסה של אפליקציה יכול במקרים מסויימים להירשם כעיצוב רשום.

גם כאן, העיצוב יכול להירשם אצל רשם העיצובים, כמובן באם מדובר בעיצוב מקורי. ההגנה ניתנת לתקופה מוגבלת ו… ניתן לרשום עיצובים בכל מיני מקומות בעולם.

איחסון וגיבוי מאפשרים יציבות

עכשיו, אם כבר יש לכם את הנכסים שפירטתי למעלה, אתם צריכים לראות שהנכסים מאוחסנים באופן יציב. אם האכסון של כל הנכסים נמצא רק ברשת חברתית, אין לכם שליטה במידע שהעליתם לשם.

כלומר, זה שיש לכם 10,000 עוקבים לדף העסקי שלכם בפייסבוק יכול להיות חסר משמעות ברגע שפייסבוק חסמו או הסירו לכם את הדף.

אז מה עושים, דואגים לגיבויים ודואגים לפעילות ערה בפלטפורמות שיש לכם שליטה בהם: זה יכול להיות באפליקציה שלכם אך גם באתר האינטרנט שלכם.

אז למה אתם קוראים על זה באתר של עורך דין?

כי בידים של עו"ד מתחום הקניין הרוחני, אינטרנט ומשפט מסחרי יש כלים שיאפשר לבנות אסטרטגיה משפטית אשר תגן על הקניין הוירטואלי שלכם, תשביח אותו ותאפשר לכם הכנסות:

  1. ברישום סימני מסחר ובייעוץ לגביהם;
  2. ברישום עיצובים;
  3. בעריכת תקנונים לאתרי אינטרנט, אפליקציות, קבוצות וקהילות;
  4. במכירה וברכישה של נכסים דיגיטליים.

עורך דין לקניין רוחדיני אינטרנט, היועץ המשפטי שלכם להשבחת נכסים דיגיטליים

למשרד עורכי דין זיו אנג'ל ניסיון רב מאוד במסחר בנכסים דיגיטליים, בהשבחה של נכסים דיגיטליים ובבניית אסטרטגיה לקיבוע וייצוב נכסים רוחניים.

רוצים לקרוא על מכירת קבוצת פייסבוק שמשרדנו ייצג בו? קרא כאן.

__________________

אין באמור ברשומה זו להוות תחליף לייעוץ משפטי ספציפי.

אהבת? שתף את הפוסט!

© כל הזכויות שמורות לזיו אנג'ל.
אין באמור לעיל להחליף ייעוץ משפטי ספציפי   |   הדברים האמורים נכונים נכון למועד פרסומם.

© כל הזכויות שמורות לזיו אנג'ל.
אין באמור לעיל להחליף ייעוץ משפטי ספציפי.
הדברים האמורים נכונים נכון למועד פרסומם.