הרמת מסך

תביעת לשון הרע ופגיעה בפרטיות שהסתיימה בהרמת מסך

הכותב הוא עורך דין לליטיגציה אזרחית ברמת גן ועורך דין להגנת הפרטיות.

הוא היה דוגמן שהקריירה שלו יכלה לנסוק מעלה מעלה, אבל לטבע יש תוכניות משלו והוא התחיל להתקרח. על כן הוא בחר ללכת ולבצע עיבוי שיער, ובמילים אחרות, התאמה של פאה לראשו. מה שקרה בעקבות זאת לא ניתן היה אפילו לדמיין.

עברו שנים, הדוגמן בגר, התחתן, רכש מקצוע אחר, ואז קיבל הודעות מחבריו: "זה אתה", "מה, התחלת לעסוק גם בדוגמנות". כן, הבנתם נכון, חבריו לא ידעו על עברו כדוגמן, ובטח לא ידעו שמתחת למה שנחזה לשיער, הבחור דליל שיער וקרח.

המפרסם פגע בפרטיותו של הדוגמן

אלא שמי שפרסם את התצלומים אינו אותו מקום אשר טיפל בעיבוי השיער של הדוגמן. מדובר בעסק אחר אשר עסק באינטנסביות בשיווק במרשתת. וכך גם נתקל בתצלומיו של הדוגמן אשר מצאו את דרכם לרשת.

הוראות חוק הגנת הפרטיות קובעות במפורש כי שימוש בתצלום של אדם לשם רווח, ובטח בפרטים שהם אישיים או שיכולים לבזות את האדם מהווה פגיעה בפרטיותו. החוק אף מגדיל וקובע, מאחר וקשה לכמת את הנזק בגין פרסומים כאלו, זכות לפיצויים ללא הוכחת נזק של עד 50,000 ש"ח בגין פגיעה בפרטיות

המפרסם פרסם לשון הרע כנגד הדוגמן

המפרסם לא הסתפק בפרסום התצלומים ללא רשותו של הדוגמן, וצירף להם כיתוב מבזה הקושר בין הביטחון העצמי של הדוגמן לבין התקרחותו. הוראות חוק איסור לשון הרע אף הן קובעות כי פרסומים כאלו מקימים עילה לפיצויים ללא הוכחת נזק בשיעור של עד 50,000 ש"ח, ובנסיבות מסויימות גם פיצויים של עד 100,000 ש"ח.

עקוב אחרי הכסף – הרמת מסך בדרך אל בעל החברות

פעם אחר פעם בעלי המפרסם, החברה "קליניקת הכוכבים" ו"המרכז להחלקות שיער" צחי רביבו, הצליח לחמוק מנושים שלו. טענות שהועלו כלפיו כי הוא ניצל לרעה את האישיות המשפטית של החברה לא התקבלו בבית משפט. אלא שאיפה שאחרים לא צלחו, חיפוש מדוקדק העלה ראיה חשובה של ערבוב נכסים וניצול לרעה של מסך ההתאגדות.

התגלה כי החברה "קליניקת הכוכבים", הייתה גם שם מסחר של חברה אחרת בבעלותו, "המרכז להחלקות שיער". עוד התגלה כי שתי החברות השתמשו באותו כינוי מסחרי: "הייר סנטר" ולא במקרה. הוכחנו כי בעלי החברות, רביבו, הוא היה זה אשר קיבל החלטות ספציפיות לגבי הקמפיין הפרסומי בו הופיו תצלומי הדוגמן ושכנענו את בית המשפט כי ראוי לחייב אותו באופן אישי על העוולות והפגיעה בדוגמן.

. מצאתי והוכחתי כי רביבו השתמש בשמות מקבילים בניסיון לבלבל ולחמוק מהנושים שלו..ובית המשפט השתכנע.רביבו, באמצעות החברות שלו, עשה שימשו אסור בתצלומים של לקוח שלי, תצלומים שהם מביכים ופרטיים, וזאת לצד כיתוב מבזה ומשפיל, לשם פרסום עסקיו.זה נגמר בחיוב אישי של רביבו על הפגיעה בלקוח שלי בפיצויים של 50,000 ש"ח וכן 20,000 ש"ח הוצאות משפט.

בפסק דין שהתקבל בתביעה נקבע כי על החברה "קליניקת הכוכבים" לשאת, ביחד ולחוד עם בעליה, רביבו, בפיצויים בשיעור של 50,000 ש"ח לטובת הדוגמן וכן לשאת בתשלום הוצאות משפט בשיעור של 20,000 ש"ח.

ת"א 7936-04-18 : מדמון ואח' נ' גי. אס. בי. רביבו השקעות בע"מ ואח'

_______________

מוזמנם לקרוא עוד בפרסום המקרה בעיתונות כאן.

אין באמור ברשומה זו להוות תחליף לייעוץ משפטי ספציפי.

אהבת? שתף את הפוסט!

© כל הזכויות שמורות לזיו אנג'ל.
אין באמור לעיל להחליף ייעוץ משפטי ספציפי   |   הדברים האמורים נכונים נכון למועד פרסומם.

© כל הזכויות שמורות לזיו אנג'ל.
אין באמור לעיל להחליף ייעוץ משפטי ספציפי.
הדברים האמורים נכונים נכון למועד פרסומם.