couple

עורך דין להסכם גירושין

על הסכם ממון ליציבות הזוגית – התחייבות לאהבה

מזל טוב, החלטתם להתחתן.

אם שניכם חסרי כל, ואין לכם עסקים, נכסים, יכולות מיוחדות – הרשומה הזו לא בשבילכם. אבל אם אתם מחזיקים עסקים, נכסים, תארים אקדמיים מכובדים – כדאי לעצור לכמה דקות ולקרוא.

כן, לדבר על כסף עם אהבת חייכם ו"מה יקרה אם" יכול להיות לא נעים. אבל כאן המקום לדאוג לכך ש"הכל על השולחן". סביר למדי שהשיחה הזו, ואולי גם ההסכם שיבוא אחריו, ימנע את הסכסוך ולא יגרום לו.

עלות הסכם ממון היא יחסית לא גבוהה לעומת מה שזה יחסוך לכם בעתיד.

השותף הבכיר ואשת העסקים

לפני מספר שנים הייתי עורך דין להסכם גירושין. באותו זמן סייעתי לשותף בכיר במשרד רו"ח לממש את הסכם הממון שחתם עם מי שהייתה אשתו.

הצדדים היו בהליכי פרידה, לא מעט בשל מצבם הכלכלי הלא בטוח – בתבונתם הם ערכו הסכם ממון וקבעו מה יהיה רכוש השייך לשניהם ומה יהיה הרכוש האישי שלהם אם יאלצו להיפרד.

הרקע לחתימת ההסכם היה הקמת השותפות של הבעל בחברת רו"ח – הבעל רצה להבטיח שאשתו לא תגרום לפירוק העסק שהקים בשותפות עם רו"ח אחר אם יחסיו עם אשתו יעלו על שרטון.

וכך, הצדדים קבעו כי עסקי הצדדים יהיו בבעלותם גם אם יפרדו ורק הכנסות שהם פירות ההצלחה שלהם יהיו רכוש משותף.

לימים, האשה פתחה עסקים מוצלחים אך מאחר וזכותם של הצדדים להכנסות עלתה על הצרכים שלה, במקום למשוך את הכנסותיה מעסקיה היא התחילה לרכוש נכסים ועסקים נוספים.

לאחר פרדתם ניסתה האשה להניח יד על שווי השותפות של הבעל בחברה בה היה בעלים – אך אז הסתבר כי האישה מחזיקה כסף רב מאוד שהיה אמור להיות משותף בתור…. נכסים עסקיים.

וכך, במקום לנהל הליכים ארוכים ומייגעים בבתי משפט, הצדדים הגיעו להסכמות והאישה שילמה לבעלה סכומי כסף ניכרים שהם רכוש משותף.

עריכת ההסכם דורשת ידע וניסיון

מניסיון ארוך שנים, יש לערוך את הסכם זוגיות תוך ראייה לעתיד. אך מאחר ואיננו נביאים, ומאחר ומרבית האנשים מתחתנים פעם אחת ומתגרשים, לכל היותר פעם אחת, לעו"ד עם ניסיון בבתי משפט לענייני משפחה יתרון רב מאוד עבורכם.

רק מי שמבין איך בתי המשפט לענייני משפחה עובדים, וכיצד דנים בבתי הדין הרבניים, יכול לערוך לכם הסכם אשר ינסה לצפות את מה שנראה לכם כבלתי אפשרי.

התחייבות לאהבה, כן!

כשמדובר בבני זוג אשר האחד תמך בשני לאורך שנים, הסכם ממון נועד לאזן ולצפות לעתיד, למנוע סימני שאלה, תהיות ומחשבות העוברות לכולנו במסגרת הנישואין.

הוודאות נועדה למנוע מכם גם גירושין, בכלל, ובטח שגירושין ארוכים ו…יקרים.

____________

למשרדנו ניסיון רב בייצוג בבתי משפט לענייני משפחה, בבתי הדין הרבניים, בעריכת הסכמים ממון, הסכמי גירושין, עריכת צוואות, ניהול סכסוכי עזבונות, עריכת ייפויי כח מתמשכים ועוד.

__________________

אין באמור ברשומה זו להוות תחליף לייעוץ משפטי ספציפי.

כותב המאמר: עו"ד זיו אנג'ל – עורך דין להסכם גירושין.

אהבת? שתף את הפוסט!

© כל הזכויות שמורות לזיו אנג'ל.
אין באמור לעיל להחליף ייעוץ משפטי ספציפי   |   הדברים האמורים נכונים נכון למועד פרסומם.

© כל הזכויות שמורות לזיו אנג'ל.
אין באמור לעיל להחליף ייעוץ משפטי ספציפי.
הדברים האמורים נכונים נכון למועד פרסומם.