YOUTUBE JPG

פיצוי גבוה בהליך בשל לשון הרע בסכסוך בין שכנים

בית המשפט פסק 120,000 ש"ח, בתביעה נגררת לתביעה פלילית בלשון הרע, בגין שישה סרטונים שהפיץ באינטרנט והמוציאים דיבתם של בני זוג, שכניו.

בנו של יצחק שדה, יורם, ושכניו פיתחו ריב נורא הנוגע לחלקת אדמה הצמודה לביתם, ריב שהתגלגל לאישומים פליליים והוצאת דיבה באינטרנט בשישה סרטונים אשר יורם שדה פרסם ביוטיוב. בית המשפט אמד את חומרת הפגיעה בכל אחד מהסרטונים לאחר צפייה בהם, וקבע והוסיף פיצוי מעבר ל-20,000 ₪ פיצויים אשר נפסקו כנגד שדה בהליך הפלילי שהתנהל נגדו. בנוסף הטיל בית המשפט על שדה הוצאות משפט בסך 20,000 ₪ כך שסה"כ הוצאת הדיבה עלתה לו למעלה מ-140,000 ₪, וזאת מעבר להוצאות המשפטיות שהוא נאלץ להוציא עבור עורכי דינו.

בפסק הדין נקבע כי אין לראות בסרטונים כמעשה אחד של לשון הרע ובית המשפט הביא בחשבון כי הסכסוך היה בין צדדים נורמטיביים ונבע מדאגתן של שדה לשימור מורשתו של אביו המנוח.

בית המשפט דחה את הטענה כי המקרה מצדיק כפל הפיצוי הסטטוטורי הקבוע בחוק איסור לשון הרע (פעמיים 50,000 ₪) אך תוצאות התביעה מזהירות מעוולים מפרסום דברי בלע בתקשורת המקוונת לשם קידום האינטרסים האישיים שלהם. הפיצוי שנקבע צפוי לעודד מתלוננים בהליכים משפטיים למצות גם את ההליכים האזרחיים ולזכות בפיצויים על הפגיעה בשמם הטוב.

שופט: אבי שלו

ב"כ התובעים: עו"ד לוינטל

ב"כ הנתבע: עו"ד מושקט ועו"ד אברהם

תא (ת"א) 32721-03-16‏ ‏ ציון גיל נ' יורם שדה [18.4.2018]

_____________

אין באמור ברשומה זו להוות תחליף לייעוץ משפטי ספציפי.

אהבת? שתף את הפוסט!

© כל הזכויות שמורות לזיו אנג'ל.
אין באמור לעיל להחליף ייעוץ משפטי ספציפי   |   הדברים האמורים נכונים נכון למועד פרסומם.

© כל הזכויות שמורות לזיו אנג'ל.
אין באמור לעיל להחליף ייעוץ משפטי ספציפי.
הדברים האמורים נכונים נכון למועד פרסומם.