WhatsApp Image 2021-09-14 at 18.54.45

פציעות ילדים בחופשה ופיצויים

הכותבת היא עו"ד לנזקי גוף

בילוי יכול להסתיים בפציעה וניתן לתבוע על כך פיצויים

הקיץ נגמר, אך החופש ממשיך ואיתו הדאגה מהסכנות האורבות לילדנו במקומות הבילוי, בזמן רחצה בבריכה או בים, בזמן רכיבה על אופניים, בגני השעשועים, בפארקים הציבורים ואפילו בחצר הבית.   

במקרה וילדכם, חלילה, נפצע במהלך חופשה ונגרם לו נזק בעקבות פציעתו עומדות בפניכם מספר דרכים לתבוע פיצוי עבור הנזק.

ביטוח תלמידים – תאונות אישיות

רבים מההורים אינם מודעים כלל לכך שילדיהם כתלמידים במסגרת חוק חינוך חובה (כלומר החל מגיל 3), מבוטחים על ידי הרשות המקומית בפוליסת ביטוח תאונות אישיות, אשר במסגרתה משולם פיצוי כספי לתלמיד שנפגע כתוצאה מתאונה.

חשוב לדעת כי הפוליסה מכסה את התלמיד בכל שעות היממה, ולא רק במהלך שעות הלימודיםוכן היא מעניקה פיצוי,גם אם אין אחראים לנזק.

כך שאם נגרם לילדכם נזק במהלך בילוי משפחתי או בגלל נפילה בבית, יהיה ניתן לקבל פיצוי מכוח פוליסת ביטוח תלמידים, גם אם אף אחד לא אשם בתאונה.   

תביעה כנגד צד שלישי – רשות מקומית, מפעיל האטרקציה וכו'

במקרים בהם הפגיעה נגרמה עקב רשלנות של גורם כלשהו, כגון הרשות המקומית (מפגעים ברחוב, בגן שעשועים, בפארק או באטרקציה המופעלת על ידי העירייה), מפעיל הבריכה, הקניון, מפעיל הקייטנה וכו' ניתן להגיש תביעת פיצויים בגין רשלנות וזאת בנוסף לתביעה על פי פוליסת ביטוח תאונות אישיות לתלמידים.

בשונה מתביעות על פי פוליסת ביטוח תאונות אישיות במקרה זה על הטוען כי הפגיעה נגרמה עקב רשלנות להוכיח את אשמתו של הגורם לנזק, דהיינו כי הנזק נגרם בגלל התנהגות רשלנית של הגורם האחראי על הפעילות, המבנה, האטרקציה או המתקן, כגון אי השגחה מספקת מצד המדריכים, אי תקינות של מתקנים, אי נוכחות של מציל בבריכה, עומס יתר בתוך הבריכה או האטרקציה וכד'. בית במשפט קובע את סבירות ההתנהגות על סמך פרמטרים כמו גיל הילדים, תנאי השטח, סוג ואופי הפעילות, סיכוני הפעילות וכד'.

פוליסת ביטוח פרטית

בשנים האחרונות גדלה המודעות לפוליסות ביטוח פרטיות, כגון פוליסות תאונות אישיות המפצות את הנפגע בעת קרות תאונה, גרימת שבר או נזק אחר לגוף ופוליסות ביטוח רפואיות פרטיות, המכסות עליות רפואיות שונות כגון ניתוחים, טיפולים פיזיותראפיים ותרופתיים מחוץ לסל הבריאות.

מקומות עבודה רבים מציעות פוליסות אלו לעובדים שלהם בתנאים משופרים, תוך מתן כיסוי ביטוחי לכל המשפחה. פוליסות מסוג זה נרכשות באופן תדיר גם באופן פרטי. בשני המקרים, לרוב נוטים לשכוח מקיום פוליסות אלו וחבל! הפעלה של פוליסות אלו מעניקה  פיצוי כספי מידי, היכול לעזור לילדנו לשוב לאיתנם.

בשל ריבוי הדרכים בהם ניתן לתבוע פיצוי עבור הנזק שנגרם לילדכם ולכם, כהורים, חשוב לקבל ייעוץ מקצועי של עו"ד בטרם תחילת מיצוי זכויותיכם למול הגורמים השונים.

למשרדנו ניסיון עשיר בניהול תיקים מסוג זה. אם יש לכם שאלות נוספות בנוגע לפוליסות ביטוח תאונות אישיות לתלמידים או על תאונות ילדים באופן כללי אשמח לספק לכם את המידע הרלוונטי ולענות על כל שאלותיכם.  

הכותבת היא עורכת דין לנזקי גוף.

_______________

אין באמור ברשומה זו להוות תחליף לייעוץ משפטי ספציפי.

אהבת? שתף את הפוסט!

© כל הזכויות שמורות לזיו אנג'ל.
אין באמור לעיל להחליף ייעוץ משפטי ספציפי   |   הדברים האמורים נכונים נכון למועד פרסומם.

© כל הזכויות שמורות לזיו אנג'ל.
אין באמור לעיל להחליף ייעוץ משפטי ספציפי.
הדברים האמורים נכונים נכון למועד פרסומם.